وب سایت تفریحی ژیگول

بیوگرافی | اس ام اس | جوک | دانلود | آهنگ | فیلم | عکس | سرگرمی و تفریحی

وب سایت تفریحی ژیگول

بیوگرافی | اس ام اس | جوک | دانلود | آهنگ | فیلم | عکس | سرگرمی و تفریحی

عالم آل محمد (ص) چه کسی است؟

برای شما علی بن موسی (ع) عالم آل محمد(ص) است. معالم دین خود را از او سوال کنید و فرمایشات ایشان را حفظ کنید.

سرویس مذهبی افکار نیوز- امام صادق(ع) مکرر از آن حضرت به عنوان عالم آل محمد یاد می کرد و می فرمود: ای کاش او را درک می کردم، همانا نام او نام امیرالمومنین است.


امام کاظم (ع) خطاب به فرزندانش می فرمود: برای شما علی بن موسی (ع) عالم آل محمد(ص) است. معالم دین خود را از او سوال کنید و فرمایشات ایشان را حفظ کنید.......


  


ابوصلت هروی گفت: ندیدم کسی را عالم تر از علی بن موسی الرضا(ع) و ندید او را عالمی، مگر اینکه شهادت داد به مثل آنچه من شهادت دادم.

مامون مجالس متعددی تشکیل می داد، جماعتی از علماء ادیان و فقهاء و متکلمین را جمع می کرد تا با آن حضرت مناظره و بحث کنند، و حضرت امام رضا(ع) بر تمام آنها غلبه می کرد، و آنها بر فضیلت امام و قصور خود اعتراف می کردند.

امام رضا(ع) می فرمایند: من در مدینه در روضه منوره می نشستم، علماء آنجا در در مساله مشکلی به من مراجعه می کردند و من جواب آنها را می دادم.


عباس بن ابراهیم، روایت کرده است که، امام رضا(ع) در برابر هیچ سوالی نمی گفت: نمی دانم، و داناتر از ایشان به احوال زمانهای گذشته، کسی را ندیدم، مامون بارها آن حضرت را با سوالاتی امتحان می کرد، و امام جواب می فرمود و تمام سخنان امام و جوابها و مثالهایش بر گرفته از قرآن بود.

منبع: منتهی الامال،ج۲،ص۲۶۰.

نظرات 1 + ارسال نظر
nimakargar جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:27 ق.ظ http://zaerkarbala.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی دارین بازدیدتون که عالیه حرف نداره میخواستم اگه ممکن باما تبادل لینک کنید من تازگیا یه وبلاگ مذهبی باز کردم اگه از وبلاگم خوشتون اومد یا که بدتون اومد یه نظر بدین اگه هم راضی بودین با ما تبادل لینک کنید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد